Versmarketing

Om de bekendheid van een product of dienst bij zoveel mogelijk mensen te realiseren, met als doel het stimuleren van de verkoop, wordt er veel geld besteed aan marketing.

Vaak is een aanzienlijk deel van verkoopprijs gereserveerd voor het vermarkten van het product. Bij versproducten ligt dit anders; er wordt vanuit gegaan dat het product zichzelf verkoopt en de budgetten zijn vaak laag. De tijd is echter rijp voor verandering. Consumententrends op het gebied van food en lifestyle laten een verschuiving zien richting duurzaamheid, belevenis en smaak: een uitgelezen kans voor een inhaalslag op het gebied van versmarketing.

In de module 'Versmarketing' wordt het vermarkten van verse producten onder de loep genomen. Naast de basiskennis van marketing worden verschillende voorbeelden en opdrachten toegespitst op versproducten. Ook de bewustwording van mogelijkheden en kansen komt aan de orde.

De module is geschikt voor mbo-studenten teelt, maar ook voor studenten die een handel- of retailopleiding volgen.

Van de module 'Versmarketing' is ook een online versie beschikbaar.